Metal Gear Solid V: The Phantom Pain al meer dan 3 miljoen keer verkocht

Gaming

Sinds de release van Metal Gear Solid V: The Phantom Pain afgelopen dinsdag is de game wereldwijd al drie miljoen keer verkocht, maar gezien het enorme budget van de game zal het nog even duren voordat Metal Gear Solid V daadwerkelijk winstgevend wordt. Voor de ontwikkeling van de game zou er een budget van 80 miljoen dollar hebben klaargelegen en dan hebben we het nog niet over de marketing- en distributiekosten.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

In de huidige markt is het budget voor marketing doeleinden soms nog hoger dan de ontwikkelingskosten van een game, waardoor het waarschijnlijk is dat Metal Gear Solid V: The Phantom Pain vanaf 5 of 6 miljoen verkochte exemplaren winstgevend wordt. Wat zorgwekkend is voor uitgever Konami en de verkoopcijfers van Metal Gear Solid V, is dat de verkopen vaak na de eerste week al enorm terugvallen, hoe langer het duurt, des te kleiner de kans wordt dat een game winstgevend wordt, hoewel we nog maar slechts 1 week onderweg zijn. Aan de game zelf zal het niet liggen, want het wordt door sommige sites zelfs beschreven als de beste game ooit gemaakt.

[sc:inpost-tekst ]

Wanneer we kijken naar Metal Gear Solid 4, dan zien we dat de game vergelijkbare verkoopcijfers had en dat terwijl de game destijds voor slechts Ă©Ă©n platform beschikbaar was. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is beschikbaar op vrijwel alle systemen en presteert daardoor eigenlijk al slechter dan zijn voorganger, de game die exclusief voor de PlayStation 3 werd uitgebracht enkele jaren geleden.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is nu beschikbaar voor de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en PC.

[sc:adsense-tekst ]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*